SZTről

A 2018-as rendezvény időpontja és helyszíne

2018. július 4-8. között
Miskolc, Zoltán u. 5. (Győri Kapui Ált. Isk.)

E-sport

Napjaink népszerű témája az e-sport, ami egyre jobban bekerül a köztudatba is. A profi csapatok és támogatók megjelenése kedvez az e-sport megerősödésének, a V4 Future Sports Festival megrendezése és díjai megmutatják, hogy valóban nagy lehetőségek vannak a legjobbak számára. De vajon hogy kerülhet be ebbe a rendszerbe valaki, akiben már megfogalmazódott az elhatározás? A Számítástechnika Találkozó ezzel a kérdéssel is foglalkozik, talán segítségedre lehat abban, hogy megvalósítsd a célod.

A számítógép nem játék, de lehet játékosan is…

A számítógép, mint játékeszköz sok-sok fiatalnak nyújt szórakozást. Innen csak egy kis lépés, hogy a szórakozás mellett napi kommunikáció eszköze lesz. A következő lépcsőfok, hogy ismeretszerzéshez, ismeretbővítésre is használható. Az ismeretszerzés mellett könnyen elsajátítható az anyagok rendszerezése, esztétikus formába öntése. Na, itt az átlagos felhasználói szint vége…

A Találkozó célja…

Olyan közösségformálás, ahol a számítógépek iránt érdeklődő „fiatalok” úgy bővíthetik ismereteiket, hogy közben komolyabb elhivatottságot szerezhetnek az informatika iránt.

Kiknek ajánljuk…

Mindenkinek, aki érdeklődik az informatika iránt. Az öt napos kikapcsolódáson bepillantást kapunk olyan területekbe is, amiről eddig esetleg még nem is hallottunk, észrevétlenül bővíthetjük ismereteinket, ami később hozzásegíthet ahhoz, hogy kiaknázzuk az informatikában és a bennünk lévő lehetőségeket. A rendezvényen találkozhatunk virtuális barátainkkal és részünk lehet igazi kapcsolatok kialakításában is.

Történetünk…

Annak idején, amikor felmerült bennünk a rendezvény ötlete, a számítástechnika Magyarországon még viszonylag kevés fiatal kiváltsága volt. A Commodore korszak már megszűnt, a maga nagyszerű közösségével, összejöveteleivel (Egyetemi könyvtár 😉 ), a PC-k még éppen megjelentek, otthoni hálózatok nem léteztek. Volt pár játék program (Retariátor), amit soros porton keresztül lehetett ketten játszani (DOS-NETWARE). A hálózatok területén nagy előre lépés volt a WINWOWS 95, 98 operációs rendszerek a IPX, majd később a TCP/IP protokolja. Az első sín rendszereket koax kábelből alakítottuk ki és ha valahol kontakt hiba volt, akkor sokáig kereshettük a hibát.
Az internet gyerekcipőben járt, a betárcsázós rendszerrel, ami a drága percdíjaknak és kapcsolási díjnak köszönhetően, nem igazán terjedt el.

Ezekben az időkben döntöttünk úgy, hogy meghosszabbítva a gyermekkor gondtalanságát, megpróbálunk pár embert összehozni, akik ugyanúgy rajongtak a számítógépekért mit mi. (Én abban az időben kezdtem tanári pályám, legalább olyan lelkes voltam, mint kíváncsi diákjaim. Az első rendezvény ezekből a tanítványokból és azok barátaiból verődött össze.)

Nagy segítséget kaptunk az iskolától és a MATÁV-tól, akik megfinanszírozták a hetes internetszámlánkat. A 64Kb/s sávszélességet rögtön szétosztottuk, jutott is fejenként vagy 2-3 Kb, ami az IRC szolgáltatásaihoz tökéletes volt. Szerencsére kezdeményezésünkre felfigyelt a SULINET és rendelkezésünkre bocsájtotta a műholdas internettel rendelkező BUSZ-t. Segítségükkel népszerűsíthettük az internetet városszerte.

Megrendeztük első versenyeinket FIFA 98, QUAKE I kategóriákban. Fergeteges volt. Természetesen a heti program első felét a hálózatépítés tette ki. Hihetetlen, hogy összejött. Annyi szedett-vetett gép, érdekes WINDOWS verziók, KOAX hálózat, internet megosztó program (proxy). A végén aztán az általános iskolás gyerek is tudta, mit kell tenni, ha „megszakad a háló”, hogy kell a hibát a lehető leghamarabb lokalizálni, javítani.

A későbbi évben már megtöltöttünk egy egész tornatermet, egyre nevesebb támogatóink akadtak, akik hozzájárultak a rendezvény színvonalabbé tételéhez, versenyeink díjazásához. Gyakorlati ismeretszerzésen túl, sikerült egy-egy érdekesebb témában előadást szervezni. Így ismerhettünk meg a MŰHOLDAS internet, 3dstudio-t, grafikai programokat, számítógépes filmkészítés eszközeit, VPN hálózatokat, FLASH programozást, weblapkészítést, programfejlesztés eszközeit, játékelméletet, virtuális gépeket, LINUX rendszerek telepítését, Apple csúcstermékeit, Microsoft rendszereit és szemléletmódját, digitális televíziózást és sorolhatnám még tovább.

Az évek során rengeteg önzetlen támogatóval kerültünk kapcsolatba, akik segítették a rendezvénysorozatunk fejlődését. Örvendetes volt számomra, hogy az informatika területén ilyen nagy az összetartás. Két helyi informatikai céget szeretnék kiemelni, a DR LAN Kft-t és a Chipland Kft-, t akik nélkül nem sikerült volna összehoznunk a rendezvénysorozatot. Természetesen más cégek is támogattak minket, mint a Microsoft Magyarország, Apple Magyarország, Electronic Arts, Storm, Automex, PC-WORD, PC-GURU, CHIP Magazin, 3COM, ZYXEL, MATÁV, T-COM, UPC, CHELLO, Informédia, Miskolci Egyetem, Eszterházy Károly Főiskola és sorolhatnám még tovább.

A 2016-os esztendőben újra meghirdetjük a rendezvényt!

Vélemény, hozzászólás?